- Kontaktlinser Typ
- Linsvätskor & Ögonvård
- Tillbehör
- Glasögon Tillverkare
- Solglasögon SolglasögonTillverkare
- Information
Kontaktlinser
Glasögon och solglasögon
Din varukorg är tom
Gå in i varukorgenTack för att du besöker webbutiken Alensa.se. Alensa är en del av det större Alensa-nätverket, som erbjuder originalkontaktlinser och relaterade produkter av bästa kvalité till hela Europa.
De allmänna köp- och användarvillkoren nedan gäller vid köp på Alensa.se. De allmänna köp- och användarvillkoren definierar och fastställer de avtalsmässiga förbindelserna mellan Köparen och Säljaren. Alla avtalsförbindelser regleras av tjeckisk lag. Om avtalspartnern är en konsument, ska alla avtalsmässiga förbindelser som inte är reglerade här regleras av den tjeckiska civillagen (Akt nr 40/1964 förf.saml) och konsumentlagen (Akt nr. 634/1992 förf.saml). Om avtalspartnern är en affärsverksamhet, ska alla avtalsmässiga förbindelser som inte är reglerade här regleras av den tjeckiska handelslagen (Akt nr. 513/1991 förf.saml), senaste versionen.
Säljaren förbehåller sig rätten att annullera beställningar på över 10 varor och återbetala köparen.
Avtalet för köpet är ingånget i och med att Köparen bekräftar sin beställning i beställningsformuläret, tillgängligt på nätet. En beställning kan även bekräftas över telefon. Om Köparen inte explicit nämner i fältet ”Meddelande till säljare” att hen begär tryckt bevis på beställningen och en bipacksedel, godkänner hen att dessa enbart tillhandahålles i digital form. Genom att lägga en beställning på Alensa.se, bekräftar Köparen att hen har läst och godkänner köp- och användarvillkoren. Köparen har möjlighet att särskilja leveransadressen från fakturaadressen, och om nödvändigt addera ett meddelande till beställningsformuläret. Hänvisade uppgifter är senare automatiskt inkluderade i skattsedeln.
Med Klarna Checkout kan du
handla enklare, mer flexibelt och säkert på nätet. Utan krångel och utan
lösenord identifierar vi dig i tjänsten varefter du kan välja det betalsätt
som passar dig bäst.
Du kan betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort
eller med direkt bank. Då du lämnar information i kassan godkänner du Klarnas
villkor som du hittar i kassan. Ifall du har frågor gällande betalning ber vi
dig direkt vara i kontakt med Klarnas kundtjänst.
Alla priser, produkter och frakt, exponerade i webbutiken är inklusive moms. Alla bonusar eller rabatter är giltiga, så länge de visas på Alensa.se webbsida.
Om du upplever svårigheter med genomförandet av betalningen eller har frågor gällande produktpriserna, är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@alensa.se.
DHL
Order under 630 kr
59 kr
Order över 630 kr
59 kr
PostNord
Order under 630 kr
39 kr
Order över 630 kr
GRATIS
Notera:
För en extra avgift har du möjlighet att försäkra ditt paket. Denna försäkring täcker paket i händelse av att de försvinner eller skadas under transporten. Detta innebär att så snart vi bekräftar att ditt paket är förlorat eller skadas på något sätt, skickar vi omedelbart ett nytt paket som innehåller samma varor, utan att först behöva inleda den reklamations process som beskrivs nedan. Om din beställning innehåller specialtillverkade varor som slipade glasögon eller unika linskombinationer, kom ihåg att det tar ytterligare tid att förbereda dem.
Notera att med tanke på den stora volymen beställningar som behandlas av vårt lager, kan vi inte garantera möjligheten att slå samman eller ändra slutliga beställningar. Om du vill slå samman mer än en order eller lägga till eller ändra en slutförd beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst omgående och vi kommer att bedöma möjligheten för varje beställning individuellt. Detta är endast möjligt under kundtjänstens öppettider (8:00 till 16:00). Din order anses vara fullständig vid betalningstillfället. Om du vill lägga till något måste du göra en ny order då tilläggsleveransavgiften gäller.
Fraktmetod | Beräknad leveranstid |
DHL | 1–2 vardagar efter beställningen har skickats |
PostNord | 2–4 vardagar efter beställningen har skickats |
Notes:
Tack vare vårt stora lager kan vi skicka 97% av alla mottagna beställningar omedelbart. Leveranstiderna för speciella kontaktlinser, som inte ingår i vår standardlager¬föring, beror på fraktvillkoren från våra underleverantörer.
När du väljer och beställer linser kommer vi visa dig ”den beräknade avsändan” vilken idikerar det datumet dessa linser med dina parametrar kommer skickas till er. Detta datumet kan variera beroende på dina parametrar för linserna.
I samband med att beställningen läggs, berättar en indikator för kunden om den förväntade leveranstiden för valda parametrar. Uppmärksamma att den allmänna ”finns i lager” markeringen, indikerar att produkten är allmänt tillgänglig från vårt eget lager. Det innebär inte nödvändigtvis att just din kombination av produkter kommer finnas i lager. Utgå alltid från de uppskattade leveranstiderna som anges i rullgardinsmenyn beträffande din specifika beställning. Alla förväntade förseningar av en leverans kommer meddelas i bekräftelsen skickad per e-post. Kunden kommer uppmärksammas på om enbart delar av beställningen finns i lager vid tidpunkten av beställningen.
När du har valt de rätta parametrarna för var och en av dina önskade produkter och innan du slutför och betalar beställningen, var vänlig och dubbelkolla varje beräknad avsändan för varje enskild produkt i din varukorg.
Genom att bekräfta och slutföra betalningen för beställningen, accepterar kunden att hela beställningen kommer att sändas först efter att alla produkter finns i lager. Sändning av lagerhållna produkter före avsändning av icke-lagerhållna produkter kommer endast att tillåtas under särskilda omständigheter. Om så önskas kan kunden betala en extra leveransavgift (lika med vanliga leveranskostnader).
DHL Express kräver en signatur vid leverans. Se
till att någon kommer att vara närvarande vid din leveransadress under
leveranstiderna måndag till fredag.
Vi ansvarar inte för
förseningar av leveransen orsakade av våra logistikpartners. För att
garantera den smidigaste möjliga frakten, rekommenderar vi att du uppger din
fullständiga adress (gatunamn, gatunummer, postadress och postnummer), samt ett
telefonnummer som våra logistiska samarbetspartners kan nå dig på vid behov.
Vi kommer att spåra och vidta åtgärder om något problem skulle uppstå med
din försändelse. När beställningen väl har skickats iväg, kommer du få
tillgång till ett spårningsnummer som gör att du kan följa försändelsen
över nätet. Tveka inte att kontakta oss om du märker av något problem med
paketspårningen. Vår kundtjänst kommer försöka lösa dina problem så
snabbt och smidigt som möjligt.
Om ett paket inte kan levereras av någon anledning kan det hållas i ett lokalt postkontor för logistikcenter för återleverans eller upphämtning. Om paketet inte upphämtas kan paketet återlämnas till oss eller förstöras. Därför är det köparens ansvar att säkerställa att paketet kommer att tas emot vid den angivna adressen och att kommunicera med leveransbolaget direkt med eventuella förfrågningar när paketet är i transit eller lagrats. Förstörda paket kommer inte att ersättas eller återbetalas.
Om ett paket har bekräftats att ha tappats, saknas eller levereras felaktigt, kommer vi att inleda en reklamering med vår leveranspartner. För att kunna inleda reklameringen krävs två bekräftelser: 1.) En undertecknad förklaring från kunden om att paketet inte mottogs. 2.) Verifikation från leveransbolaget om att paketet har borttappats.
När reklameringsprocessen pågår, kommer vi snabbt att ge dig en återbetalning eller skicka en ny order. Vi kan inte behandla återbetalningar eller skicka nya paket medan ett aktuellt paket är i frakt och tills det officiellt konstaterats borttappat av kuriren. Var medveten om att varje leveransföretag följer ett annat protokoll och kan kräva en period på upp till 21 dagar för att undersöka och verifiera förlorade eller felaktiga paket. Men om du har köpt vår paketförsäkring kan vi omedelbart skicka ett nytt paket utan att du behöver vänta på skadeprotokollet.
Kontaktlinser och tillbehör levereras i stadiga förpackningar i storlek som är anpassad efter innehåll, för att du ska kunna känna dig trygg med att du får dina produkter levererade i ett utmärkt skick. Men, i händelse av att paketet är skadat, TA INTE EMOT PAKETET från sändebudet och ange orsaken i leveranspro¬tokollet, t.ex. ”Betydande skada på förpackningen”, ”Vattenskada” mm. Kontakta oss omgående, så att vi snabbt kan ge dig svar angående ditt problem och sända iväg en ny leverans till dig.
Garantin på 24 månader påbörjas i och med att Köparen mottar varorna. Om den köpta produktens förpackning eller medföljande bipacksedel anger ett förfallodatum i enlighet med särskilda bestämmelser, gäller garantin till och med förfallodatum. Vanligtvis erbjuder vi kontaktlinser med längre hållbarhet än 24 månader. Alla våra produkters bäst-föredatum är tillgängliga i webbutiken. Om du har några frågor eller funderingar kring bäst-föredatumen är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@alensa.se.
Om du önskar att returnera en skadad eller felaktig produkt, rekommenderar vi att du placerar den i en stadig låda och sänder den som rekommenderad försändelse, för att undvika skador under transporten. Se till att du får/tar ett spårningsnummer/kvitto/foto på returen som ett bevis på att du returnerar paketet! Vår kundservice kommer fråga dig om detta ifall du kan misstänker att något har gått fel med din retur. Om du vill returnera öppnade eller använda kontaktlinser, ska du förhindra att de torkar ut under transporten. Vi rekommenderar att du lägger linserna i en linsbehållare med linsvätska och försluter den väl. Eftersom varje situation med en retur är unik, råder vi dig att alltid kontakta vår kundtjänst på info@alensa.se för vidare detaljer runt just din retur (hur många kontaktlinser kommer returneras, är förpackningen oöppnad eller ej, inkluderas förpackningen i returen, förpackningens LOT-nummer mm). Produkterna du önskar returnera skall åtföljas av ett reklamationsbrev som beskriver felet med produkten och dina krav (dvs. återbetalning, ny produkt). Köparen står för fraktkostnaden av de returnerade produkterna.
Våra glasögon och solglasögon kommer med två års garanti. Om du annars vill returnera glasögon eller solglasögon kan detta endast göras inom den lagliga 14-dagars ångerfristen. Varorna får inte vara använda eller skadade. Originalförpackningen får inte vara förstörd. Om du vill returnera eller byta solglasögon eller bågar, kräver vi att du returnerar hela produkten, inklusive fodralet, ytterlådan, allt inuti lådan, eventuella rengöringsdukar och eventuella identifierande klistermärken eller taggar. Med andra ord måste produkten vara i exakt samma skick som vid mottagandet. Produkten anses vara ofullständig utan någon av dessa föremål. Vid eventuella saknade eller skadade föremål är det inte möjligt att returnera eller byta ut. Tack för din förståelse och överensstämmelse.
Glasögonsglas tillverkas utifrån specifika, individuella krav och är därför inte berättigade till återbetalning. Endast bågarna kvalificerar sig för eventuellt återbetalning. Detta villkor gäller från det ögonblick glasögonen tillverkas, även om de inte har skickats än.
Om du har klagomål angående kvaliteten på dina kontaktlinser (röda ögon, suddig syn, obekväma, torrhet, irriterande, trasiga), kan du skicka tillbaka linserna till vår returadress, och vi skicka in linserna till tillverkaren för en kvalitetsundersökning av linserna. Observera att denna process kan ta upp till en månad eftersom vi väntar på slutresultatet från producenten. Vissa linser kan behöva skickas utomlands för analys, vilket också kan påverka längden på denna process, men alla typer av krav kommer att hanteras inom 30 dagar. När ett tillverkningsfel är bekräftat, skickar vi nya linser till dig med samma parameterinställningar, utan extra kostnad. Dock, i händelse att det inte är ett produceringsfel, kan vi tyvärr inte ersätta dig för linserna eller skicka dig ett nytt par.
Observera att när du gör en reklamations på eventuella felaktiga linser, kommer du att bli ombedd att ge ett giltigt recept. Även om det inte finns något behov att presentera ditt recept när du köper linser online, måste du alltid ha ett giltigt recept som inte är äldre än ett år gammalt. När en kvalitetskontroll utförs krävs detta recept för att verifiera om dioptrarna i linserna du har köpt matchar ditt faktiska recept eller inte.
Om ett fel uppstår inom 6 månader från då att du fått kvittot och det har blivit identifierat som ett genuint fel ska produkten anses som bristfällig vid leverans. Köparen är då berättigad att utöva sin rätt att hävda felet inom 24 månader av kvittot.
Kontakta alltid kundservice, omedelbart, om du ser att du har fått fel parametrar, innan du öppnar några av dina förpackningar. Om vi har skickat fel felaktiga parametrar på grund av ett internt fel, kommer du att bli återbetalad eller få nya linser skickade till dig, utan extra kostnad. Om du, kunden, har gjort ett misstag under beställningsprocessen och de linser som du beställt inte matchar dina föreskrivna parametrar, kan Alensa bara ersätta eller återbetala dem om de är oöppnade, oanvända och oskadade. Du måste ha en officiellt recept som inte är äldre än 1 år. Vänligen var uppmärksam när du beställer för att inte mata in fel värden. Vid tvist har Alensa rätt att begära ditt recept och verifiera det med din faktiska beställning.
Klagomål om att ha mottagit fel produkt eller uppenbara fel kan endast göras inom 30 dagar efter leveransdatum för den produkten. Klagomål som görs senare än 30 dagar efter att ha mottagit produkten kommer inte längre att accepteras. Vi rekommenderar att du alltid kontrollera din produkt omedelbart efter mottagandet och kontaktar oss så snart som möjligt om ett misstag har gjorts.
Att byta till ett nytt kontaktlinsmärke, även på rekommendation av en ögonspecialist, medför alltid en risk att det nya märket inte passar användaren. Säljaren är inte ansvarig för eventuella medicinska komplikationer eller obehag vid användande av denna typ av linser. Vi rekommenderar dig att alltid rådfråga din optiker eller ögonläkare innan du provar nya linser. Varje användare har en unik upplevelse, som kan skilja sig markant sinsemellan för samma typ av linser. Vi kan enbart byta dessa linser vid oöppnad och hel förpackning.
Den slutliga effekten av färgade linser är en subjektiv upplevelse som kan variera på grund av flera orsaker och förhållanden. För det första kommer effekten att påverkas av ditt ögas pigment. För det andra kan det bli påverkat av externa faktorer, så som ljusförhållanden, smink och klädval. Vidare kan typen av färgad lins (förstärkande eller helfärgade) ge varierande resultat i att täcka din naturliga ögonfärg. Eftersom det är omöjligt att förutsäga resultatet för varje individ, kan vi ej ge återköp på färgade kontaktlinser om du är missnöjd med resultatet.
Solglasögon, bågar och glasögon levereras i optimalt skick och har noggrant kontrollerats av kvalitet före utsändning. I det sällsynta fallet att någon av dessa skulle ha kommit till skada eller ha uppenbara brister, kontakta vår kundservice så kommer vi att granska ärendet för att hjälpa dig. Klagomål av skador orsakade av felaktig användning, felaktig skötsel eller av normalt slitage och användning är inte berättigade till ersättning. Ytterligare rabatter eller ersättning kan inte ges för skador orsakade av kunden själv.
Foton på hemsidan är menade att illustrera en riktig version av produkter som erbjuds, men är inte foton av exakt den produkt kunden kommer att motta. Produktbilder som visar artikelnummer, utgångsdatum etc. kan komma, vid beställning, att ha olika nummer unika för din version av produkten. Vissa av våra produkter tillverkas också i flera anläggningar på olika platser, alla ägda av samma, ursprungliga tillverkare. Ett produktfoto kan visa en platsskillnad från den produkt du får. Dessa typer av platsberoende/tidsberoende unika identifikationsskillnader betyder inte att den produkt du har fått på något sätt inte är vad den ska vara. Reklamationer som baseras på dessa typer av logiska, självklara tryckskillnader mellan webbsidor och mottagna produkter kommer inte att accepteras.
Alensa.se (Regus Beskow)
Östermalmstorg 1
Stockholm, 114 42
Alla har rätt att frånträda avtalet inom 14 dagar efter mottagande av varorna. I händelse av frånträdande från kontraktet, måste Köparen iaktta följande villkor:
Varorna får inte vara använda eller skadade. Originalförpackningen måste vara obruten. Om kunden öppnar originalförpackningen kan produkten inte användas längre, i och med hälso- och säkerhets relegationer. Produkten är inte längre i salufört skick och är inte möjlig att returnera.
Bifoga inköpskvittot som vi utfärdade, dess kopia eller ditt ordernummer. Glöm inte att inkludera ditt bankkontonummer.
Vi rekommenderar att returnera varorna i en stadig kartong, istället för ett kuvert (även om det är ett vadderat kuvert). Om leveransen blir skadad under frakten, är vi inte skyldiga att ta emot försändelsen. I händelse av frånträdelse från avtalet, om Köparen iakttar villkoren ovan, ska han eller hon få ett fullständigt återköp, inklusive den ursprungliga fraktkostnaden. Köparen behöver enbart stå för kostnaderna kopplade till att returnera varorna. Återköpet blir krediterat till kundens konto inom 2-10 dagar efter mottagande av varorna i salufört skick.
Konsumenten har rätt att kräva korrigering av sin
tvistlösning om de inte är nöjda med det sätt tvisten har blivit löst på
eller om de hävdar att säljaren har kränkt deras rättigheter som
konsumenter. De kan kontakta säljaren via e-post: info@alensa.se. Om säljaren
vägrar att genomföra rättelse, eller inte svarar under en period på 30 dagar
från det datum att förfrågan skickades, har konsumenten rätt att lämna in
ett klagomål till en nämnd för Alternativt tvistlösning (ADR), juridiskt
bundna av den svenska lagen (SFS 2015:671). Klagomål lämnas in till Allmänna
reklamationsnämnden (ARN) i enlighet med svensk lagstiftning 4§ (2015:671).
Klagomålet kan lämnas in digitalt till ARN genom nämndens hemsida - http://www.arn.se/
Konsumenten kan
även lämna in sina klagomål digitalt via European Online Dispute Resolution
(ODR plattform) - http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Definitionen av "konsument" som avses i Alternativ tvistlösning,
omfattar fysiska personer som agerar utanför den egna närings- eller
yrkesverksamheten. Om avtalet ingås för ändamål delvis inom och delvis
utanför (avtal med dubbla syften) personens näringsverksamhet, och
näringsverksamhetens syfte inte dominerar leveransens övergripande
innehåll, bör den personen också anses vara en konsument. Alternativ
tvistlösning skall tillämpas på förfaranden för utomrättslig lösning av
tvister som rör avtalsförpliktelser som härrör från köpe- eller
tjänstekontrakt mellan en näringsidkare och en konsument. Alternativ
tvistlösning skall endast tillämpas på köpeavtal avlagda på distans.
Alternativ tvistlösning skall inte gälla för tvister där värdet av fordran
inte överstiger €20. Nämnden för Alternativ tvistlösning kan begära en
nominell avgift av konsumenten för inlämnande av klagomål, som inte får
överstiga €5 inkl. moms.
Skyddet och behandlingen av personuppgifter
regleras av följande privacy policy.
Värvningsrabatten (dealer code) är inte längre aktiv eftersom det har avslutats den 31.12.2018. Alla bonusar som fåtts med programvillkoren kommer hållas kvar tills de har spenderats.
För att förhindra missbruk kan endast en kampanjkod aktiveras vid en viss tidpunkt. För att kontrollera vilken kod du har aktiverat eller att ersätta en aktiv kod med en annan kampanjkod går du bara till fältet "Kampanjkod" i din varukorg.
Redan rabatterade artiklar är inte berättigade till ytterligare rabatter. En rabatterad produkt kan identifieras via ett sträck över priset och/eller ett grått nummer, ersatt av ett reducerat pris. Det är inte möjligt att tillämpa kampanjkoder eller ytterligare rabatter på den här typen av produkter.
I och med att du klickar i att du har läst och
förstått våra allmänna köp- och användarvillkor, bekräftar du att du
besitter ett giltigt recept för linserna du beställer. Härmed bekräftar du
att informationen som du tillhandahåller är giltig och stämmer med vad din
ögonspecialist har ordinerat till dig. Du bekräftar även att ditt recept inte
är äldre än 12 månader, som det krävs av svensk lag. Du, kunden, samtycker
även till att vi, om nödvändigt, kontaktar din ögonspecialist för att
bekräfta informationen i ditt recept. Du förstår att det är ditt ansvar att
gå på regelbundna synundersökningar och inneha ett uppdaterat och giltigt
recept. Alensa.se har inget ansvar för konsekvenserna som kan orsakas från att
du frångår ditt recept.
I enlighet med de elektroniska Records of
Sales Act, är säljaren skyldig att utfärda ett kvitto till köparen.
Samtidigt, är säljaren skyldig att lämna mottagna intäkter med
skatteadministratören på nätet; när det gäller ett tekniskt fel, senast
inom 48 timmar.
Administratören för dina personuppgifter är Alensa s.r.o., registrerade vid Českomoravská 2408/1a, Prague 9 – Libeň, 190 00, identifieringsnummer: 27179681, registrerad i Handelsregistret hos Kommunala Domstolen i Prague, sektion C, 102359 (hädanefter kallad “administratör”).
Alensa s.r.o. behandlar nödvändiga personuppgifter under Artikel 6, del 1.(b) av EUROPAPARLAMENTET (EU) 2016/679 OCH RÅDETS FÖRORDNING, vilka är nödvändiga för att ingå ett kontrakt med Alensa, s.r.o., inklusive:
Vi behandlar också följande personuppgifter:
I enlighet med gällande lag är förvaring och bearbetning av personuppgifter i syfte att utföra kontraktets utförande och i syfte att registrera kontraktet och eventuell framtida tillämpning och skydd av parternas rättigheter och skyldigheter för ovanstående syfte i en period av 10 år från det senaste kontraktets utförande, om inte annat föreskrivs i lagen om upprätthållande av avtals dokumentationen under en längre period. Den behandling som avses ovan är möjlig enligt artikel 6, del 1. (b) av EUROPAPARLAMENTET (EU) 2016/679 OCH RÅDETS FÖRORDNING: “Behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal i vilket den registrerade är part eller för att vidta åtgärder på begäran av den registrerade innan ett sådant avtal ingås.”
Foton används bara för inspektion och utvärdering av kvaliteten på dina glasögon och raderas efter kvalitetskontrollen har slutförts.
Om inte lagen kräver, kommer Alensa s.r.o inte lämna ut dina personuppgifter till ett tredje part. Alensa, s.r.o. förklarar att alla personuppgifter är konfidentiella och kommer inte att lämnas ut till tredje part. Förutom vid några undantag, inkluderar:
Annan användning av din personliga information inkluderar:
Administratören avser inte att överföra dina personuppgifter till ett tredjeland (ett land utanför EU) eller till andra internationella organisationer.
Kommersiella
meddelanden kan skickas till din e-postadress av Alensa s.r.o.Denna procedur är
tillåten enligt lag nr 480/2004 Coll. Artikel 7, del 3 i
informationssamhällets tjänster, såvida du inte beslutar att avvisa i
framtiden.
Om du bestämmer dig när som helst att du inte längre vill
få våra e-postmeddelanden, följ länken för borttagning som finns längst
ner i varje e-post brev eller alternativ för borttagning i din kontoöversikt
på vår hemsida.
Alensa s.r.o. kommer att behålla e-postadressen i tre
år efter det senaste köpeavtalet mellan de två parterna.
Du kan när som helst komma åt och uppdatera dina personuppgifter genom att logga in på din kundkonto profil. Enligt villkoren i förordningarna har du följande rättigheter:
Om du har några frågor eller frågor om vår hantering eller behandling av dina personuppgifter, kan du kontakta oss via e-post: GDPR@alensa.eu, eller kontakta Kontoret för Personuppgifter.
Vår hemsida använder cookies för att göra vår sida relevant, intressant och användarvänlig för dig. Cookies är små filer som sparas på din dator, smartphone eller annan enhet och används i din webbläsare.
Vi använder cookies för följande ändamål:
Vissa cookies samlar in information som används av tredje part, och dessa cookies från tredje part stöder våra reklamaktiviteter direkt. Till exempel kan information om produkter som köpts på vår webbplats visas av en reklambyrå som en del av visning och anpassning av webbannonser på din valda webbplats. Du kan dock inte identifieras personligen av dessa uppgifter.
De cookies som används på vår hemsida kan delas in i två grundläggande typer. Session cookies tas bort så snart ditt besök på vår webbplats slutar. Hållbara cookies förblir lagrade på din enhet längre eller tills du tar bort dem manuellt (den period som en cookie är kvar på enheten beror på cookiens egna inställningar och dina webbläsarinställningar).Cookies kan också delas med funktionalitet. Analytiska cookies hjälper oss att förbättra användarupplevelsen på vår webbplats genom att förstå hur människor använder det; konverterings cookies hjälper oss att analysera prestanda för olika försäljningskanaler; spårningscookies, som, när de kombineras med konverterings cookies, hjälper oss att analysera prestanda för olika försäljningskanaler; remarketing cookies gör att vi kan anpassa innehållet i annonser och deras riktiga inriktning. och viktiga cookies, som är viktiga för grundläggande webbplats funktionalitet.
Alla cookies som används av denna server används i enlighet gällande EU-cookie lagar.
Du kan ta bort cookies när som helst, men i så fall kan du förlora all information som gör att du snabbt och effektivt kan komma åt vår webbplats, inklusive anpassning inställningar.
Se till att din webbläsare är uppdaterad och kontakta deras kundservice för hjälp och instruktioner om du inte är säker på hur du ändrar dina integritetsinställningar.
Avvisa cookies
Användningen av cookies är en del av din webbläsare. De flesta webbläsare accepterar automatiskt cookies. Du kan avvisa cookies med din webbläsare eller begränsa dem till dina valda typer.
Du kan hitta information om webbläsare och hur du ställer in cookie inställningar på följande webbplatser:
Vi visar innehåll som länkar till webbplatser från tredje part. Vi är inte ansvariga för tredje parts webbplatser sekretess praxis och innehåll. Om du klickar på en länk från tredje part, observera att du lämnar vår sida, och de personuppgifter du anger kommer inte längre att omfattas av denna policy. Läs dessa företags sekretesspolicy för att se hur de samlar in och behandlar dina personuppgifter.
Datasäkerhet är mycket viktigt för oss, så vi har infört lämpliga fysiska, elektroniska och ledande åtgärder för att skydda och säkra data som samlas in via vår hemsida. Vi vill dock ändå påminna dig om att överföring av information via Internet sker på egen risk.
Eventuella förändringar i behandlingen av personuppgifter kommer att finnas tillgängliga på denna sida. Vi granskar regelbundet vår överensstämmelse med vår Behandling för Personuppgifter, särskilt för att den ska överensstämma med nya lagar och bestämmelser om dataskydd.
Vid eventuella frågor eller förfrågningar angående denna policy, tveka inte att kontakta oss på den nedan angivna kundtjänst adressen eller via e-postadressen: gdpr@alensa.eu.
Kontaktuppgifter
för kundtjänst:
+46 844 68 36 23
info@alensa.se
Dataskydd Personal:
Andrea Ornsteinova
dpo@alensa.eu