Fraktkostnader & leveranstider

Snabbreferens

Fraktkostnader


Fraktmetod Order under 630 kr Order över 630 kr
DHL 49 kr 49 kr
GLS/DB Schenker 39 kr GRATIS
   
Notera:
- Leveranspriset inkluderar moms
- Varje pris är slutligt, oavsett vilken betalningsmetod, och inkluderar packning och frakt
- Fraktkostnader är INTE beroende av beställningens totala storlek och vikt
- Gratis leveranserbjudanden gäller för standardleveran­salternativ (GLS/DB Schenker)
- Beställningar skickas endast efter betalningen har gjorts

Lägga till produkter till beställning

Notera att med tanke på den stora volymen beställningar som behandlas av vårt lager, kan vi inte garantera möjligheten att slå samman eller ändra slutliga beställningar. Om du vill slå samman mer än en order eller lägga till eller ändra en slutförd beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst omgående och vi kommer att bedöma möjligheten för varje beställning individuellt. Detta är endast möjligt under kundtjänstens öppettider (8:00 till 16:00). Din order anses vara fullständig vid betalningstillfället. Om du vill lägga till något måste du göra en ny order då tilläggsleveran­savgiften gäller.


Leveranstider


Fraktmetod Beräknad leveranstid
DHL 1–2 vardagar efter beställningen har skickats
GLS/DB Schenker 3–7 vardagar efter beställningen har skickats
   
Note:
- Om din beställning placerades före 12:00 kommer den att skickas den dag du placerade den
- Om din beställning placerades efter klockan 12:00 kommer den att skickas följande arbetsdag
- Du får ett spårnummer / länk så att du kan följa leveransen online
- Beställningarna varken bearbetas eller skickas under helgarna
- Beräknade leveranstider gäller från det att ett paket skickas och inte från det ögonblick som en beställning görs

Leveranstider för ej lagerförda produkter

Tack vare vårt stora lager kan vi skicka 97% av alla mottagna beställningar omedelbart. Leveranstiderna för speciella kontaktlinser, som inte ingår i vår standardlager¬förin­g, beror på fraktvillkoren från våra underleverantörer.

När du väljer och beställer linser kommer vi visa dig ”den beräknade avsändan” vilken idikerar det datumet dessa linser med dina parametrar kommer skickas till er. Detta datumet kan variera beroende på dina parametrar för linserna.

 Alensa leveranstider för icke-lagerförda produkter

I samband med att beställningen läggs, berättar en indikator för kunden om den förväntade leveranstiden för valda parametrar. Uppmärksamma att den allmänna ”finns i lager” markeringen, indikerar att produkten är allmänt tillgänglig från vårt eget lager. Det innebär inte nödvändigtvis att just din kombination av produkter kommer finnas i lager. Utgå alltid från de uppskattade leveranstiderna som anges i rullgardinsmenyn beträffande din specifika beställning. Alla förväntade förseningar av en leverans kommer meddelas i bekräftelsen skickad per e-post. Kunden kommer uppmärksammas på om enbart delar av beställningen finns i lager vid tidpunkten av beställningen.

Beställningar som innehåller både icke-lagerhållna linser och lagerhållna linser

När du har valt de rätta parametrarna för var och en av dina önskade produkter och innan du slutför och betalar beställningen, var vänlig och dubbelkolla varje beräknad avsändning för varje enskild produkt i din varukorg.

Alensa non-stock products delivery times basket

Genom att bekräfta och slutföra betalningen för beställningen, accepterar kunden att hela beställningen kommer att sändas först efter att alla produkter finns i lager. Sändning av lagerhållna produkter före avsändning av icke-lagerhållna produkter kommer endast att tillåtas under särskilda omständigheter. Om så önskas kan kunden betala en extra leveransavgift (lika med vanliga leveranskostnader).

Problem med leverans

DHL Express kräver en signatur vid leverans. Se till att någon kommer att vara närvarande vid din leveransadress under leveranstiderna måndag till fredag.

Vi ansvarar inte för förseningar av leveransen orsakade av våra logistikpartners. För att garantera den smidigaste möjliga frakten, rekommenderar vi att du uppger din fullständiga adress (gatunamn, gatunummer, postadress och postnummer), samt ett telefonnummer som våra logistiska samarbetspartners kan nå dig på vid behov. Vi kommer att spåra och vidta åtgärder om något problem skulle uppstå med din försändelse. När beställningen väl har skickats iväg, kommer du få tillgång till ett spårningsnummer som gör att du kan följa försändelsen över nätet. Tveka inte att kontakta oss om du märker av något problem med paketspårningen. Vår kundtjänst kommer försöka lösa dina problem så snabbt och smidigt som möjligt.

Om ett paket inte kan levereras av någon anledning kan det hållas i ett lokalt postkontor för logistikcenter för återleverans eller upphämtning. Om paketet inte upphämtas kan paketet återlämnas till oss eller förstöras. Därför är det köparens ansvar att säkerställa att paketet kommer att tas emot vid den angivna adressen och att kommunicera med leveransbolaget direkt med eventuella förfrågningar när paketet är i transit eller lagrats. Förstörda paket kommer inte att ersättas eller återbetalas.

Reklamerings process

Om ett paket har bekräftats att ha tappats, saknas eller levereras felaktigt, kommer vi att inleda en reklamering med vår leveranspartner. För att kunna inleda reklameringen krävs två bekräftelser: 1.) En undertecknad förklaring från kunden om att paketet inte mottogs. 2.) Verifikation från leveransbolaget om att paketet har borttappats.

När reklameringspro­cessen pågår, kommer vi snabbt att ge dig en återbetalning eller skicka en ny order. Vi kan inte behandla återbetalningar eller skicka nya paket medan ett aktuellt paket är i frakt och tills det officiellt konstaterats borttappat av kuriren. Var medveten om att varje leveransföretag följer ett annat protokoll och kan kräva en period på upp till 21 dagar för att undersöka och verifiera förlorade eller felaktiga paket.

Skadad förpackning

Kontaktlinser och tillbehör levereras i stadiga förpackningar i storlek som är anpassad efter innehåll, för att du ska kunna känna dig trygg med att du får dina produkter levererade i ett utmärkt skick. Men, i händelse av att paketet är skadat, TA INTE EMOT PAKETET från sändebudet och ange orsaken i leveranspro¬to­kollet, t.ex. ”Betydande skada på förpackningen”, ”Vattenskada” mm. Kontakta oss omgående, så att vi snabbt kan ge dig svar angående ditt problem och sända iväg en ny leverans till dig.

PayPal Maestro Master Card VISA VISA Electron DHL Schenker Klarna
Top