Upprepa din senaste beställning
Tom

Bytesrätt & Returpolicy

Byten och returer måste uppfylla samtliga följande villkor:

• Linslådor måste vara oöppnade, oskadade och i återförsäljande tillstånd *

• Produkterna måste köpas från Alensa.se inte längre än ett år från inköpningsdatum

* I enlighet med EU: s bestämmelser om hälsa och säkerhet

Vill du byta till olika parametrar?

Om ditt recept har ändrats eller om du har av misstag beställt fel, oroa dig inte. Du kan byta ut oöppnade eller oskadade förpackningar genom att följa den procedur som beskrivs nedan. Vi kommer att skicka de nya linserna vid mottagning och verifiering av tillståndet hos förpackningen.

Behöver du en annan produkt?

Om du vill beställa ett annat märke eller en produkt, och förpackningarna är oöppnade och oskadade, kan du även returnera dem till oss. Alensa.se kommer i det här fallet, utfärda en återbetalning, och du är fri att göra en ny order på den önskade produkten (produkterna) när det passar dig. Prisjusteringar kommer inte att göras; en fullständig återbetalning kommer att utfärdas om de returnerade produkterna uppfyller våra kriterier som anges ovan.

Skickar du tillbaka av någon annan anledning?

Retur proceduren gäller också vid nöjdhetsgaranti på TopVue produkter. Följ samma procedur i det här fallet.

Dessutom om du vill returnera produkter som du misstänker att vara defekt, måste produkterna returneras till oss, då kommer vi skicka tillbaka dem till tillverkaren för en officiell kvalitetskontroll. I detta fall, bör samma returprocedur följas. Om du vill returnera en felaktig produkt, är det viktigt att kontakta vår kundservice först. De kommer att ge dig exakta instruktioner och ytterligare information.

Hur fungerar ett byte eller retur?

Först, vänligen kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret på webbplatsen eller via e-post eller telefon för att förklara orsaken till att återvända samt ge ytterligare information som behövs (ordernummer, fullständig beskrivning av objekten, etc.) Vår personal kommer att granska din begäran för att säkerställa att den uppfyller alla utbyteskriterier och ge dig råd om hur man ska gå väga.

Vår kundtjänst strävar efter att svara inom 1–2 arbetsdagar. När din retur eller utbyte har godkänts så får du en returetikett. Vänligen se till att använda denna etikett när du återvänder ditt paket.

Kort sagt, så följer returförfarande 4 steg:

  1. Bekräfta din avkastning genom att kontakta kundtjänst
  2. Vår kundtjänst kommer att ge dig en returetikett
  3. Förpacka ditt paket och använda denna etikett
  4. Skickar ditt paket tillbaka till oss

Vänligen skicka oöppnade och oskadade förpackningar av kontaktlinser (eller linsvätskor) per post i en stadig låda, inte ett kuvert, för att säkerställa att de inte kommer att skadas under transporten. Lägg till ett inköpsbevis från Alensa.se samt instruktioner avseende den förväntade verkan. Om du behöver nya parametrar, ingår exakt information om detta. Om du väntar en återbetalning till ditt bankkonto, var vänlig och inkludera all nödvändig information för oss att göra överföringen. Om du har betalat på nätet, kommer återbetalningen att utfärdas automatiskt till ditt PayPal-konto, eller kort från vilket betalningen gjordes.

Hur mycket kommer detta att kosta?

Kunden ansvarar endast för fraktkostnaderna i samband med att returnera produkten (produkterna). Alensa.se ger inte ett förbetalt alternativ för returer av beställda felaktigt eller inte längre behövda produkter. Men om Alensa.se bedöms ha gjort fel som säljaren, så kommer eventuella kostnader för utbyte eller återvänder att täckas. Alensa.se skickar de nya linserna utan extra kostnader.

Hur lång tid tar det?

Alensa.se kommer att bekräfta när vi har fått dina returnerade artiklar och uppdatera dig om statusen för din nya order. Vi strävar efter att kontrollera alla returer inom 30 dagar. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du tror att det är någon fördröjning.

Observera att returförfarandet tar något längre tid när man återvänder solglasögon i sin ursprungliga och oskadade förpackningar. Detta beror på det faktum att äktheten och tillståndet av de tillbaka skickade solglasögon först måste grundligt utredas och kontrolleras av vårat lager.

Logga in